söndag 7 oktober 2012

Godmorgon!!

Vaknade som vanligt strax innan fem i morse, tänkte för mig själv att att jag skulle vägra gå upp. Gjorde tappra försök att göra som många andra bara ligga och blunda men det gick inte. Börja bara känna mig piggare och piggare. Tände lampan och börja läsa min bok för upp ville jag inte. Tänk att jag slumra in en timme till. Vakna upp ur min slummer med jordens huvudvärk. Ångra mig genast att jag inte klivit upp när jag vaknade första gången. Har nu tagit mig ett par treo och en stor mugg kaffe. Huvudvärken har börjat släppa med känner mig lite smått förkyld. Alltså ingen bra start på denna söndag.

Igår jobbade jag och när jag kom hem fick vi fin besök av Gustavsbergs borna. Ebba hade tjatat en hel vecka på att hon ville åka till farmor och har haft nedräkning hela denna vecka. Hon hade med sig en egen kasse med fikabröd som hon köpt själv. Hon sa till mig att " farmor vi ska äta middag tillsammans idag". Och det gjorde vi, det är ju en tag sen vi gjorde det, verkligen på tiden tyckte både hon o jag. Helena och jag kunde för en gång skulle ta ett par glas vin för Jonny fick den äran att köra hem. Lillebror var glad som vanligt kanske inte lika glad som han brukar men det är ju inte lätt att vara på topp då man börjar bli sjuk. Han hade lite feber och såg allmänt hängig ut. Han kröp omkring och visa att han också kunde. Klättra glatt upp i trappan och så stolt ut när han kommit upp ett par trappsteg. Ungar är för härliga. När det var dags för hemgång för familjen fråga jag Ebba om hon inte skulle ha med sig fikabrödet som var kvar. Till svar fick jag att "det kan vara kvar till nästa helg". Hahaha hon har bestämt att dom skulle komma tillbaka då. Och givetvis får dom det.

Hoppas att jag känner mig bättre under dagen för vi skulle behöva åka till Ikea och köpa belysning och en bänkskiva till. Vore ju bra att få hela köket klart nu. Börjar bli lite trött på oredan runt mig här på vår undervåning. Men den känns inte som om att det vore någon större idé att ställa tillbaka mikro, kaffemaskinen och sådana grejer innan allt är klart. Dom skulle bara stå i vägen då. Men det är väl bara att bita ihop ett tag till och gilla läget.

Ha en bra söndag.

1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

Ja, det kanske är en förkylning på gång. Det måste vara underbart att få ett helt nytt kök.
Nej, långt ifrån en datordoktor är jag, men jag är så jävla envis att jag inte ger mej förrän jag har hittat vad som felats. Oftas så hittar man det när man googlar men det tar några dagar, hahahaahahaha

Kraaaaam