måndag 1 oktober 2012

Ny vecka och ny månad.

Så är vi inne i oktober, och vädret är som vanligt rått och kyligt, regnet öser ner. Glad att det är min lediga måndag så jag slipper ge mig ut. Höst är höst och det känns som vi har haft höst sedan maj månad. Kanske det börjar bli dags att byta ut sommar och höst mot regnperioden.

Nu har alla skåpen kommit på plats. Ska bli skönt att få allt porslin och köksredskap på plats. Högskåpets skenor var Bosse så snäll och skruva upp sent igår kväll så jag även skulle kunna placera in alla skafferivaror idag. När han väl hade fått en låda på plats efter att han skruvat upp alla skenor, visade det sig att dörren inte gick att stänga. Pust och stön, han hade varit så noga och tittat på monterings anvisningen ordentligt denna gång. Då han fick göra om skenorna på lådskåpet så var han extra noga nu. Men vad hjälpte det, då Ikea bara visar monteringen till ett utdragbart högskåp och det ser man inte förrän skenorna är på plats och man kommer till näst, nästa steg i anvisningen. Det fanns överhuvudtaget inga anvisningar till just det skåp vi skulle ha. Vi ska ha ett dörrskåp med utdragbara lådor och då blir det helt fel att följa anvisningarna till ett utdragbart skåp. Han tänkte ändra skenorna direkt men jag sa att det är bättre med några timmars sömn innan han skulle till jobbet. Så fick det bli och jag hoppas att han orkar ändra dom ikväll. Vad har vi lärt oss av detta, jo, att det gäller att ha huvudet med sig när man monterar ihop Ikeas grejor, monterings anvisningarna är inte alltid till just den pryl man köpt.

Har haft en riktig mysmorgon med en del värmeljus tända, kaffe och morgontidningen. Suttit vid köksbordet och hört regnet smattra utanför köksfönstret och haft en skön känsla i kroppen över att slippa ta mig till jobbet. En bra start på måndagen, på den nya veckan och även på den nya månaden.

Nu ska jag börja inplockningen i skåpen och efter det ska bänkskivorna oljas in. Ha en underbar måndag.

Inga kommentarer: