måndag 29 oktober 2012

Godmorgon!

Vaknade strax innan klockan ringde, pigg som en mört. Första tanken var att det ska bli skönt att få gå till jobbet igen och komma in i vanliga rutiner. Magen är bra igen, har ätit ordentligt och mattheten är ett minne blott. Andra tanken var att jag glömt att ringa jobbet och frisk anmält mig. Hoppa ur sängen med ett leende på mina läppar. Väl nere i köket slog det mig att undra om det inte är min lediga måndag efter en titt i almanackan kunde ja konstatera att så är det. Så jag får väl pyssla lite här hemma och ta mig en promenad under dagen. Ska även ringa jobbet och frisk anmäla mig.
-5,9, hade vi när jag var ut och hämta morgontidningen. Kanske dags att ta fram vinterjackan. Om jag gör det blir det slår det väl om till en värmebölja..
Ska ta mig en mugg kaffe och återgå till tidningen. Ha en underbar måndag.

Inga kommentarer: