lördag 24 oktober 2009

SD:s vara eller inte vara?

Nu känner jag mig smått irriterad. Varför då? Jo, på alla dessa politiker som blir så rädda för att SD kan bli invalda till riksdagen nästa höst. Om SD blir invalda så beror det väl på att vi väljare vill ha dom där. Att vi är missnöjda med dom som redan sitter där. Man kan nästan tro att regeringen och dom röd/gröna gått och blivit dagisbarn igen. "Om SD kommer in så vill vi inte vara med längre, vi kommer inte att samarbeta med dom, jag kommer att avgå" är bara några dumma kommentarer jag har hört det senaste dygnet. Dessa välbetalda politiker borde kanske börja lyssna på vad folken egentligen tycker om denna invandring som vi har i detta land. Jag hör dagligen människor som talar om hur trötta dom är på våran invandringspolitik och hur mycket det kostar att ha invandrarna här. Droppen var nog när regeringen tycker att företagare som anställer invandrare ska ha lägre skatt. Igår fick jag höra hela dagen att det är för jävligt att det är viktigare att invandrarna får jobb än att våra ungdomaroch andra arbetslösa får jobb.
Det kanske behövs att ett sådant parti som SD kommer in i riksdagen, då kanske dom andra partierna skärper till sig. Och det gäller inte bara invandringspolitik utan sjukvård, skolor, äldrevården, bostäder och jobb. Även småföretagare måste få det bättre för att kunna existera. Ja det är en hel del som behövs ändras på. Tänk om alla dessa politiker kunde sätta sig ner och bestämma sig för att göra en gemensam satsning i stället för att stå och smutskasta varandra.
Det är ett år kvar till valet och jag blir bara trött när jag tänker på allt skit man ska höra från politikerna innan dess. På sätt och viss tycker jag att det är bra om SD går framåt och att dom kommer in i riksdagen. Jag är inte rasist men tycker att vi släpper in alldeles för mycket invandrare som vi inte klarar av att försörja. Tycker att vi i första hand ska ta hand om vår egen befolkning först, sen om det finns pengar kvar kan man ta emot invandrare.
Nog om detta, nu har jag skrivit av mig lite av min irritation och kan kanske få lite gjort här hemma.

Inga kommentarer: