tisdag 20 oktober 2009

Rökstopp igen.

Jag pröva en nikotin påse nu ikväll och den verka fungera. Det en påse med nikotinpulver i som man använder som snus ungefär. Ska testa det ett tag. Så får jag se hur det går. Fördelen med den här påsen är att man kan ta sig en cigg om det blir för tufft. Man kan trappa ner sitt rökande parallellt med påsen. Jag ska försöka att inte röka överhuvudtaget. Bosse ska också låta bli ciggen så den här gången kanske det går bättre. Det är alltid lättare om ingen röker hemma.
Bosse har bara rökt en cigg idag. Han hade inte behövt att ta den ciggen, men jag hade två kvar när vi kom hem efter jobbet och gick jag ut för att ta den ena. Av gammal vana fråga jag om han skulle med. Då klara han inte av att säga nej. Han ångrade sig direkt efter att han hade fimpat. Men det var så dax då. Nu är ciggen slut och förhoppningsvis så köps det inga fler paket. Jag lovar inte, för gör jag det så spricker det. Jag säger bara att jag ska försöka.

Inga kommentarer: