onsdag 14 oktober 2009

Nästan vardag igen.

Gick iväg och jobba idag. I början var det tungt. Snorig och småhuvudvärk, men det blev bättre och bättre under dagen. Hoppas nu att det fortsätter på den vägen. Till morgonfikat på jobbet fick jag blomma och paket. Alla arbetskamrater hade skramlat för att fira lilla mig. I paketet låg ett halsband med två berlocker, en med min månadssten, den andra en groda som krama om en pärla. Jag säger bara Thomas Sabo. Efter att jag hade ätit lunch kom chefen och hans fru och överlämna två paket från företaget. I dom två paketen låg det en ljusstake och ljus som var handstöpta och signerade av George Jensen. Nu har jag blivit riktigt bortskämd med jättefina saker i samband med min 50-årsdag. Jag är så glad och tacksam för allt jag fått. Vet inte hur jag ska klara mig nu när vardagen har börjat banka på dörren. Man vänjer sig fort med fina paket. Jag ska avsluta dagen med en glass och bara njuta av allt som skett dom senaste veckorna.
Till helgen kanske det blir Ikea, ska ringa Helena och höra om det var den här helgen hon hade tänk att åka dit. Eller jag kanske missuppfatta det. Ja, ni ser att jag har börjat att fått ålderkrämpor redan.
I morgon är det en helt vanlig torsdag och man är inne i vardagslunken igen. Ganska skönt faktiskt.

Inga kommentarer: