onsdag 21 oktober 2009

Ett rökfritt dygn.

Har inte rökt på 25 timmar. Det har gått bra. Över förväntan bra. 5 nikotinpåsar har jag använt, hade trott att jag skulle behöva 10-15 st i början. Men jag kanske får öka redan i morgon. Det skulle vara skönt om jag kunde bryta en 38 års gammal last. Det är inte klokt att man börja så tidigt med rökningen. Får ta en dag i taget så får vi se hur det går. Det kommer säkert bli en del skriverier här på bloggen, men ska försöka att hålla det kort.
Idag snacka jag med en tant ( 75-80 år ), hon berätta att hon hade varit och hälsa på sin väninna Väninnan gilla datorer och hon hade " tryckt på några knappar på sin dator och vips så fick vi se hennes syster och vi kunde prata med henne samtidigt",berätta tanten. Det är ju helt fantastiskt vad man kan göra med en dator, säger tanten. Hon undra om jag trodde att hon också kunde lära sig. Ja självklart kan du det, sa jag. Det finns kurser du kan gå. Hon skulle gå hem och fundera på om hon skulle våga anmäla sig till en kurs. Vad jag tycker det är roligt när gamlingarna visar att dom har intresse att lära sig lite om datorer.

Inga kommentarer: