söndag 4 oktober 2009

En normal söndagsmorgon.

Jaha, så vart det en normal uppvakning denna söndag. Ingen sovmorgon alltså. Vakna klockan fem. Igår satt vi ändå uppe till klockan halv tolv. Jag verkligen pina mig. Det gick ett program om Elvis, som han ex fru gjort om honom. Det ville jag inte missa, så jag satt och tvinga mig att vara vaken. Tänkte att jag har ju chans att sova lite i morgon. Men inte då.
Igår hände det mycket. Först åkte jag till min underbara hårfrissa och vän Anna. Fick lite färg i håret och en perfekt klippning. Det är så skönt att åka till henne och klippa sig. Bara sätta sig ner och hon sköter resten, behöver inte förklara hur jag vill ha det. Sen for jag hem och spela på hästarna. På eftermiddagen kom Jonny, Helena och Ebba över. Jag fick en diskmaskin och tvättmaskin av dom. Det var kanon fina grejer. Diskmaskin installera gubbsen. Jag blev helt fascinerad av att det fanns en lampa inuti maskinen, så nu kan man tömma och fylla den i totalt mörker. Den känner även av hur smutsig disken är, så det reglerar värmen på vattnet efter det även mängden vatten. Det är alltså en tänkande maskin. Helt fantastiskt vad tekniken går framåt. Tvättmaskinen gick tyvärr inte att installera då vi har för många tåtar i vårat eluttag. Vi måste få hit en elektriker som fixar det. Men Jonny fixade med en kompis som har en bror som håller på med sånt. Förhoppningsvis så har jag den installerad här i veckan. Sen blir det tvätta av. Har en massa tvätt som ligger och det lär inte minska. Blir det något som måste tvättas innan får jag väl åka hem till min söta dotter och låna hennes maskin.
Sandra, Mille och Felicia kommer också över. Oj vad stor Felicia blev brevid Ebba. Det var kul och se dom tillsammans på golvet. Ebba börjar nog snart att gå. Och två tänder har hon fått. Hon är som en liten docka, så söt. Hon tyckte nog att faster Sandra såg rolig ut för hon skrattade gott så fort hon tittade på Sandra. Mot slutet av kvällen blev hon så trött, hon gnugga sig i ögonen och kämpade för att ögonen inte skulle gå ihop.
Nu ska jag gå och plocka in den första disken från maskinen. Vad härligt att ha en diskmaskin igen. Slippa att diska för hand och alltid ha någon stå odiskat på bänken. Det underlättar även till nästa helg. Tänk att slippa diska alla glasen och besticken för hand som jag var inställd på.

Inga kommentarer: