tisdag 12 maj 2009

Spalje

På eftermiddagen hörde jag någon som hamrade, tänkte att det måste vara brandmannen som håller på med nåt nytt projekt. När jag gick ner för att ta mig en cigg på altanen fick jag se något som fick adrenalinet att strömma till. Idioten till granne hade spikat upp två spaljeer utanför vårat stora fönster. Det är knapp en cm mellan fönstret och spaljeerna. Vad fan tänker dom med. Det minsta man kan begära är att dom kommit över till oss och berättat om deras planer. Det här tänker jag inte tåla. För det första så kan dom inte spika på våran byggnad och för det andra hur ska vi kunna underhålla och tvätta fönstret på utsidan. Hade jag inte varit sjuk hade jag gått över och i frågasatt dom. Men det kanske är bäst att vänta ett par dagar så man har lugnat ner sig. Har inte lust att göra mig osams med dom. Hoppas bara att dom inser att dom nog blir tvungna att ta ner skiten. Spaljeerna sitter på våran egendom och våran tomt. Vill dom ha spaljeer får dom bygga ett eget staket att sätta dom i och se till att inte våra fönster blir förstörda av deras växter. Saken blir ju inte bättre av att det är något gammalt skit dom har fått tag i. Och reda har sniglarna hittat upp och slemmar ner fönstret. Det här blev bara för mycket. Feber höjdes säkert med nån grad och jag får ta några tabletter för att trycka ner febern. Fortsättning följer............

Inga kommentarer: