söndag 10 maj 2009

Invigning

Nu är äntligen duschkabinen på plats. Det vart mycket bättre än jag hade tänkt mig. Har även hunnit att vaxa den. Bara att inviga den. Ska göra det när jag har hängt tvätten som jag just ha slängt in i maskinen. Bordet på altanen är tillbaka på sin gamla plats men utan i läggsskivan. Bosse ser lite gladare ut, fattas bara att han vill att vi ska lägga i i läggsskivan, men den gubben kommer jag inte att gå med på. Smörgåstårtan nästan uppäten, Sandra var ju här. Det blev en halv tvättmaskin med smutstvätt efter henne, men vad gör väl det. Hon kan ju inte rå för att hon är en riktig liten gris, hihihi. Värre än hennes barn. Felicia läggs in på Astrid Lindgrens sjukhus i morgonkväll. Operationen blir på tisdags morgon, det börjar bli lite nervöst. Sandra låna med sig en bok Nattens barn tror jag att det var. Den handlar om en porrdrottnings liv och är en sann berättelse. Själv börja på en ny bok i morse, Nattfåk av Johan Theorin. Den verkar vara bra, är nog en sån där bok som man inte kan släppa. Ska tillbringa kvällen med den men först ska jag inviga duschen. Dagen vart bättre än vad jag trodde att den skulle bli, det kan jag tacka Sandra och barnbarna för. Ännu en dag att lägga till handlingarna.

Inga kommentarer: