torsdag 21 maj 2009

En morgon utan DN

Ingen pappers-DN idag. Jag får försöka att klara mig utan. Jag vet att man kan läsa den på nätet, men det är inte riktigt samma sak. Jag gillar att vända sidor och höra prasslet. Men en latte ska jag i alla fall ha, men det får bli efter jag har tagit mitt blodsocker prov. Läste någonstans att man skulle vänta nån timme med att ta fastande blodsocker prov, det tar ett tag för kroppen att vakna till liv och stabilisera sockret. Tar man då provet för tidigt så visar det fel. Så jag har börjat att vänta nån timme eller så efter att jag har vaknat. Solen skinner här utanför och det är redan 12 grader. Det ser ut som om det ska bli en fin dag. Det bli till att rensa ogräs idag. Kanske kan man få Bosse att ta bort vårt halvdöda syrenträd på framsida. Vi ska ersätta det med ett nytt. Men vi kan bara inte bestämma oss för vilken sort vi ska ha. Annars så är det väl målning som gäller. Vi har hur mycket målning som helst. Framsidans alla vita ytor ska målas, staketet måste skrapas och målas där måste vi nog byta ut en del brädor också. Vi får inte glömma att trallen måste rengöras och oljas. Sen har vi baksidans alla vita ytor. Runt vårt numera berömda fönster måste vi måla både insidan och utsidan. Det är sådana här gånger man längtar tillbaka till då man bodde i lägenhet. Men när allt är färdigt och man bara behöver gå och plocka maskrosor, då har man absolut ingen längta till att bo i lägenhet. Får väl sätta fart med morgonsysslorna så att man kan gå ut och börja med trädgårdsarbetet.

Inga kommentarer: