torsdag 21 maj 2009

Slänten har börjat att ta form.

Så vad den här dagen snart slut. Vi är riktigt stolta över vårat dagsverk. Först i morse var min kära gamla mamma här med Liams present och en del räkningar som ska betalas. Sen börja jag och Bosse och tvätta av uteplatsen på framsidan. Vi blev inte helt färdiga innan det börja regna. Men det är ju inte speciellt skönt att vara ute när det regnar så vi bestämde oss för att åka till Plantagen. Vi tänkte kolla in ett nytt träd. Men det är som det brukar, vi kom hem med andra växter. I och för sig inte helt fel. Vi köpte nya planter till vår häck som står i slänten. Den skulle behöva bli lite tätare. Sen ville jag kolla in lite barrväxter. Har länge funderat på vad man ska göra med den tråkiga slänten. Tankarna har funnits där om att barrväxter skulle passa bra där. Det fanns en hel del av den varan. Vi beslöt oss för att börja med tre stycken och se dom på plats. Sen kan man utöka med flera och det var nog ett ganska bra beslut. Vi köpte en kryp-en Limeglow, en himalaja-en Holger och en klot-thuja. När vi sedan kom hem börja vi gräva tre gropar att plantera dom i. Till saken hör att jag vill kunna se dom från altanen, så vi satte dom ganska högt upp i slänten. Och jädrans så snyggt det blev. Det fick min fantasi att gå igång och nu har jag en hel del idéer på vad vi mer ska plantera i slänten. Fördelen med slänten är att man inte behöver ha så bråttom, man kan ta det i sin egen takt. Och det är precis det jag tänker göra. Rom byggdes ju inte på en dag, som dom brukar säga. Synd att jag ska jobba i morgon, nu när jag har kommit igång med att vi ska få i ordning är utanför. Men Bosse är ledig så han hinner att göra en hel del medan jag är på jobbet. Sen har vi nästan hela helgen på oss. Vi ska på barnkalas på lördag eftermiddag, men övrig tid kan vi ägna oss åt utesysslor.

Inga kommentarer: