söndag 24 maj 2009

Samuraj tavlan

I kväll tog jag ett nytt beslut angående mina broderier. Indian tavlan som jag håller på med, tar jag ett uppehåll med. Är så sugen på att börja med samuraj tavlan. Jag sicksacka tyget, tog ut mitten, börja och sortera garnet, det är tre buntar som ska sorteras och jag har bara en bunt kvar. Sen ska jag börja brodera. Det är så kul att börja på något nytt alster. Jag hinner knappt med att röka. Vilket givetvis är bra. Jag kan sitta med broderiet med gott samvete, för i dag har jag gjort en hel del utomhus. Men vi fick avsluta utejobbet när regnet börja att vräka ner. Det kom flera ordentliga skurar efter varandra. I morgon kan man börja måla på framsidan om vädret tillåter. Man hinner inte så mycket på en kväll, men veckan är lång. Förhoppningsvis så har man målat klart till helgen. Då har vi bara baksidan kvar. Jag börjar nästan att se slutet på allt tungt jobb. Sedan är det bara att hålla efter, kanske plantera lite nya växter.

Inga kommentarer: