söndag 10 maj 2009

Altanen

I går var vi och köpte duschset. Och säger jag att det var inte lätt, det fanns hur mycket som helst att välja på. Till slut enades vi om ett vi tror kan passa oss. Köpte även en stålkorg som man kan ha duschtvål och schampoo i. Den kan man sätt upp på väggen eller hänga över kabinen. Efter det for vi hem och jag gjorde grunden till en smörgåstårta som var tänkt att vi skulle äta på kvällen. Bosse börja jobba med badrummet medans jag tog i tur med altanen. Jag tog bort iläggsskivan på bordet och flytta det. Jag var nöjd med resultatet men inte Bosse. Han blev skit sur, så i dag ska jag ställa tillbaka det så han slutar att sura. Han tycker att alla kan se honom när vi har bordet som jag har ställt det nu. Precis som om han är nåt att glo på. Som en protest mot att jag flytta bordet så sitter han på en pall i ena hörnan av altanen när han ska röka. Han är så jävla barnslig ibland. Det är inte ofta han reagerar på detta viset så det är lika bra att han får det som han vill. Han måste ju få trivas han med, som han säger själv. Det är inte så viktigt om jag trivs. Nej jag kan anpassa mig,det är inte så himla viktigt för mig var bordet står.
Sandra och Mille dök aldrig upp i går, så smörgåstårtan får vi ta i dag istället. Vi tog oss en promenad till Kassmyra krogen och möte upp Jonny och Helena. Vi åt middagen där. Ebba har blivit så stor. Hon var vaken hela kvällen. Hon är en riktig liten docka. Hon hade fått en ny fin rosa jacka av Helena. Efter maten åkte vi hem och prova whiskyn Bosse fick i 60-årspresent av Jonny och Helena. Det är nog den godaste whisky jag har druckit. Svensk whisky gick hem hos mig. Trodde inte att vi kunde tillverka den ädla dryck, så fel man kan ha.
Om jag ska få något gjort idag så får jag sätta fart. Får börja med altanen så att gubbe blir lite gladare. Det är tröttsamt att se honom vara så jävla grinig.

Inga kommentarer: