onsdag 12 september 2012

Två-kronan.

Igår var den en kille inne och handla på jobbet, inte ovanligt kan man tycka. Men han var pratglad, han berättar att han cykla 8 mil i veckan och att vi skulle få nya mynt först 2016. Han fortsätter med att vi skulle få en två-krona, då säger jag "så den kommer tillbaka". Killen ställer sig och tittar på mig, efter ett tag säger han "levde du då". Ja, och jag kommer ihåg den. Han svarar, "det skulle man inte kunna tror för du ser inte så gammal ut". Vad svara man på det? Självklart var det bara att tacka för komplimangen. Inte var dag man får en komplimang av en kille i tjugo-års åldern.

Idag är det onsdag och det är en vecka kvar tills köket kommer. Ikväll börjar Bosse att måla med den riktiga väggfärgen. Hoppas det räcker med en vänd för det skulle spara mycket tid. När målningen är klar är det dags att lägga in det nya golvet.

Men nu ska jag göra i ordning mig för en dag på jobbet.

Ha en bra onsdag.

Inga kommentarer: