lördag 8 september 2012

Bröllopsdag.

Så var den första veckan med det nya schemat avklarat. Första lördagen på jobbet gick fort och det var en helt annan stämning jämfört med en vanlig dag på jobbet. Är det lika dant vare lördag jag jobbar så blir det nog en favorit dag, en dag att gå och längta efter.

Bosse är på killmiddag eller rättare sagt gubbmiddag. Han och några barndomsvänner har träffats för att grilla och hiva några öl. Själv har jag ätit bakad potatis ( det bästa i potatisväg) och till det blev det lövbiff. Jag åt alldeles för mycket så nu orkar jag inte göra något annat än att jäsa i soffan. Hade tänkt att göra lite i köket men det får vänta tills i morgon. Ligger i soffan och har lagt alla telefoner framför mig på bordet i fall att jag somnar. Ska åka och hämta gubben när dom festat färdigt, han ringer när det är dags. Därför har jag lagt fram alla telefoner, risken är stor att jag kommer att somna och det kan ju vara bra om jag vaknar när Bosse ringer.

Jag har lite dåligt samvete att jag inte orkar göra något i köket i kväll. Bosse har tagit bort ett högskåp och även hunnit maskerat det som inte ska målas under dagen. Hoppas att han är lite bakis i morgon så jag kan göra lite innan han kliver upp, hihi.

Idag har vi bröllopsdag, det är 12 år sedan vi gifte oss.  Dagen får vi fira vid ett annat tillfälle för nu finns det inte tid för det. Egentligen är det kanske inte så viktigt att fira den varje år men vi brukar försöka att gå ut och äta någon god middag.

Nu börjar ögonen gå i kors så jag avslutar det här så jag kan blunda lite.

Inga kommentarer: