söndag 9 september 2012

Gubbarna hade en lyckad träff.

Bosse och hans barndomsvänner hade en lyckad och trevlig middag. Många minnen kom upp till ytan och med minnena kom tydligen törsten, för när väl Bosse ringde vid ett-tiden för att bli hämtad hördes det att han var lite väl överförfriskad. När jag kom fram till stället han var på så stod två av gubbarna ute och tog sig lite frisk luft. Stod och prata lite med dom innan Bosse tog sig ur huset. Ojojoj, vad han var packad och efter honom kom en som var i ett ännu värre skick. Roligt hade dom haft det och det var en lyckad träff, en del av gubbarna hade inte träffats på 40år. Så man kan ju förstå att det fanns en hel del att prata om. Jag fick in min "fyllegubbe" i bilen och började färden hem. När vi kom ut på Huddingevägen kom en bil och körde upp i baken på oss och börja blinka med sina helljus, jag svor en hel del och tänkte att vill du fram får du nog byta fil. Men föraren bakom mig ville inte ge sig så jag bytte fil och svor ännu mer. Han körde om och jag bytte tillbaka, titta i backspegeln och fick se att snuten kom med en jävla fart så det var att byta fil igen. Samtidigt som jag bytte fil såg jag en stort blått blinkande sken längre fram, tänkte att det måste ha ett samband med bilen som låg bakom mig och blinka med sina helljus. Och mycket riktigt så blev den föraren stoppad av ett gäng poliser och jag skrattade rått och sa till Bosse att så kan det gå när man inte har ren mjöl i påsen. Dom måste ju ha gjort något då man satt upp en polisspärr och bara vänta in den bilen. Resten av färden hem gick lugnt till, inga mer polis ingripande.

När jag klev upp i morse kändes det som om det var jag som festat. Tung i huvudet och en trötthet som inte går av för hackor. Bosse ligger och sover djupt. Det kommer han säkert att göra många timmar till. Jag blir lite avundsjuk på att andra kan sova länge på morgnarna, något som jag bara inte klarar av. Jag vaknar vid femtiden och sen är det som förgjort att somna om, jag vänder och vrider mig, det liksom kryper i hela kroppen så det är lika bra att kliva upp.

Medans Bosse sover ska jag fortsätta att jobba i vårt kök, det finns hur mycket som helst att göra innan vi kan lägga in det nya golvet. Det är ju tänkt att golvet ska vara lagt senast om en vecka och när det är lagt så dröjer det inte förrän skåpen kommer.

Inga kommentarer: