måndag 3 september 2012

Idag har jag varit duktig!!

Har hunnit med en hel del idag. Började tvätta tak och väggar. Men det tar på krafterna och har fått varvat med utrensning av skåp. Tänk så mycket skit man spar på, har slängt en massa. Sandra kom över och fikade, så jag har haft trevligt sällskap. När hon for hem så tvättade jag av bröstpanelen och bakom spisen, drog runt snabeldraken i hall och vardagsrum, slängt på en tvättmaskin och bäddat rent i sängarna. Resten av kökstvätten får Bosse hjälpa mig med i kväll, det är inte så mycket kvar. Nu har jag tagit mig en liten rast innan det är dags att laga till middagen. Känner mig nöjd med mig själv och tänk vad man hinner med mycket på en dag utan karl hemma och då har jag ändå inte jobbat ihjäl mig. Det här med lediga måndagar är ju inte helt fel.

Vilket fint väder vi fick till slut. Morgonen var grå och trist tills solen bröt upp den gråa massan och kunde skina över oss. Egentligen skulle jag suttit ute och njutit av solen men då hade jag ju inte fått något gjort.

Nu är det nog bäst att jag reser mig och börjar lite smått med middagen innan jag slöar till riktigt ordentligt.

Ha en fortsatt bra dag.

Inga kommentarer: