måndag 17 september 2012

En nattgäst.

Vi har haft en nattgäst mitt i all röra. Felicia ville sova över och ha en egen dag med oss gamlingar och eftersom jag har min lediga måndag så passade det ju bra. Vi har haft en riktig mys morgon och har planerat en liten shoppingrunda. Felicia ska bjuda sin familj på middag i kväll så det blir en del förberedelser inför middagen. Hon älskar pasta så hon har bestämt att det ska bli pasta och köttbullar. Passar bra tycker jag då våra möjligheter till att laga mat är väldigt små.

Köksbygget har flutit på under helgen, det har gått som en dans och både golv o kakel är på plats. Börjar att se slutet på detta projekt. Endast skåpen och golvlisterna som ska på plats. På onsdag levereras skåpen och då börjar vi så smått montera ihop skåpen. Först ska diskbänken på plats och givetvis diskmaskinen. Sen kan vi börja äta egenlagade middagar. Något som jag riktigt längtar till. Visst kan det vara skönt att bara åka iväg och hämta färdiglagat men man tröttnar fort på det. Igår grilla vi falukorv och till det blev det pulvermos, vem har sagt att man måste ha spis för att kunna laga mat.

Nu ska Felicia och jag mysa lite till innan vi ska åka och handla. Ha en bra måndag.

Inga kommentarer: