tisdag 25 september 2012

Har varit mycket dom senaste dagarna.

Det är några dagar sen jag var inne här och skrev. Har varit mycket annat som gjorts. Lördagen var det jobbardag, söndagen Ikea och barnkalas och måndagen var det jobbardag igen. Diskbänken är på plats, diskmaskinen inkopplad och vi har börjat göra riktig mat igen. Igår panerade jag torskrygg, mums. När vi satt där och åt kom jag på att det är tredje gången på mindre än en vecka som jag ätit fisk. Undra om jag har kommit in i en fiskperiod.

Jag har börjat så smått att fylla på i kökslådorna och ikväll ska jag lägga in mattor av plast som motverkar att köksredskapen glider runt i lådorna. Bosse fortsätter att montera skåp och snart ska väggskåpen på plats. Det händer något varje dag. Men inte går det fort, det är ju inte precis att knäppa på fingrarna så är allt klart. Just nu tycker jag inte att det gör så mycket då det viktigaste i stort sätt är klart i köket. Ska försöka att olja in diskbänken ikväll, den ska oljas in två gånger med 24 timmar mellanrum. Även vår nya skärbräda ska oljas in, köpte en skärbräda på Ikea som är ganska stor och som glider över bänken om man vill flytta på den.

Nu är det återigen dags att börja göra iordning mig för en dag på jobbet. Ha en bra tisdag.

Inga kommentarer: