lördag 15 september 2012

Kakel och engångsmuggar.

Vilken tur att jag är en liten ekorre som spar på det mesta. När jag tömde skåpen i köket rensade jag ut lite men kom på att jag nog ska rensa ordentligt när allt ska in igen. Jag hittade engångs muggar, både till kaffe och dricka, som inte blev slängda efter min 50-års fest. Fundera först att slänga dom med en gång men vet inte varför jag fick för mig att vänta med det. Nu är det i alla fall bra att jag inte slängde dom, jag har inga möjligheter att diska nu när diskbänken är borttagen, och jag måste ju ha mitt morgonkaffe. När jag vaknade i morse funderade jag på just det och beslöt mig då för att morgonkaffet får vi väl dricka i en varsin vanlig mugg, sen får jag åka och köpa engångskoppar. Det kommer att gå åt en del kaffe i helgen, Mille kommer hit och ska hjälpa oss med att lägga in det nya golvet. Så fram tills vi har fått in diskbänken så blir det engångs grejer som gäller. Det första jag såg när jag kom ner var just engångskopparna, så nu slipper jag jaga iväg för att införskaffa nya.

Bosse tog som sagt vad bort diskbänken igår, den var ordentligt monterad. Bakkanten på bänken var dit satt innan kaklet kom upp och resultatet blev att hela nedre raden av kakel gick sönder. Fattar inte hur dom lyckats med att få bakkanten in under kaklet och det med ett par centimeter. Jo, jag fattar att dom kaklade efter att bänken kom på plats, men inte varför dom böjt upp en stålkant så att den kom att ligga under kaklet. Nu får vi knacka bort allt kakel innan golvet ska läggas, ett extra jobb som vi inte hade tänkt oss. Jag har kollat upp det där med att sätta kakel på kakel, något som rekommenderas om det befintliga kaklet sitter ordentligt fast och det gör ju vårt. Men nu blir det att knacka bort kakel hela förmiddagen. Vi fick bort hälften av plattorna igår kväll så det ska väl inte behöva ta hela dagen för att få bort resten.

Klockan går och jag ska slänga mig i duschen innan vi ska börja jobba i köket. Ha det gott.

Inga kommentarer: