måndag 28 november 2011

Ingen röst idag.

Vakna och kunde inte få fram mer än en viskning och det med en stor ansträngning. Tyckte igår på eftermiddagen att det var lite jobbigt att prata men brydde mig inte så mycket i det. Nu kan jag inte ens prata, känner mig lite febrig. Fan, jag som inte vill bli sjuk nu. Vill till jobbet och höra hur min kollega som har varit på Malta några dagar och hälsat på sin dotter har haft det. Och sen har jag nyligen börjat jobba heltid igen och vill så göra. Men kan jag inte prata blir det svårt att jobba då jag måste kunna göra mig hörd. Alltså bara att gilla läget och hålla mig hemma. Det värsta blir att ringa till jobbet, hur ska jag lyckas kraxa fram mitt namn så den som svarar fattar att det är just jag. Och hur den som svarar ska fatta vad jag säger. Viktigaste är ju att den som svarar förstår att det är jag, resten borde den ju fatta då det kommer bli svårt att höra vad jag försöker att säga. Det får bli som det blir för jag måste ju ringa.
Har en liten fundering på om det kan vara min hosta som gör att jag tappat rösten. Kan det vara så att flimmerhåren har börjat växa ut igen och att det gör att jag hostar, men det förklarar ju inte febern. Jag har hört att flimmerhåret börjar att växa ut efter ett par månaders rökuppehåll och att det gör att man automatiskt börjar hosta. Men inte att man tappar rösten. Till saken hör att min hosta är riktigt hemsk så för min del skulle jag inte vara förvånad om den har gjort att jag tappat rösten. Ska koka mig lite te att dricka innan jag ringer jobbet kanske det kan göra att jag kan göra mig förstådd. Det vore ju jobbigt om dom inte fatta att det var jag som ringde, vad gör man då????

Inga kommentarer: