söndag 13 november 2011

Brrrrrrrrrrrrrrr.


I natt har jag drömt om snö, massor av snö. Om promenader som jag tog mig fram pulsande. Inga vägar som var plogade och snö bara vräkte ner. Pulsade mig fram och frös om hela kroppen. Frös tills det gjorde ont i kroppen. Värken börja i fötterna och spred sig med rekordfart upp i hela kroppen. Jag pulsade och svor över att jag varit så dum som inte hade tagit på mig mina nya stövlar och mina nystickade lovikkavantar. Var helt stelfrusen där jag pulsa mig fram, börja känna mig som en isbit i huvudet samtidigt som hjärnverksamheten börja avta. Jag ramla ner i en snödriva och försökte ta mig upp igen men orkade bara inte att resa mig. Visste att jag måste hålla kroppen i rörelse för annars så skulle det vara kört. Långt bort hörde jag någon skrika och hoppades på att det var folk ute som skulle ta den här vägen så jag kunde få hjälp. Vaknade helt plötsligt, täcket låg på golvet likaså låg både kuddar och lakanet där. Själv frös jag så jag hackade tänder, huvudet värkte som aldrig förr. Jag tog mig ur sängen in till badrummet titta på torkskåpet en tanke flög förbi mig, kanske jag skulle ställa mig i skåpet och dra på värmen. Hahahahaha, vilken syn. Det blev inte torkskåpet utan jag kröp i mysbrallorna och drog på mig en stor härlig t-shirt. Efter det gick jag ner till köket, titta ut genom fönstret och till min glädje såg jag att det var barmark.
Nu börjar äntligen värmen sprida sig i kroppen. Sitter här med duntofflor på fötterna, en flisfilt runt kroppen och varmt kaffe i koppen. Värmen från laptopen gör att jag tinar upp lite fortare. Huvudvärken jagade jag iväg med ett par treo. Tänk vilka konstiga drömmar man kan ha. En sak är säker, jag måste ha farit runt i sängen, det kanske var då jag försökte ta mig upp från snödrivan. Hahahahaha måste ha sett roligt ut. Det är ju tur att man inte sover för öppen ridå,hahahaha.

1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

Hahahaahahaha, ja vilka drömmar. Att inte Bosse vaknade av dina vevanden, hhaahahahahahha.
Kraaaaaaaaaaaaaaam