onsdag 16 november 2011

Gäsp, gäsp.

Mitt i veckan och vakna till en kallmorgon med minusgrader, brrr. Vi har lås på vår brevlåda, det var lite svårt att få upp den i morse när jag skulle ta in morgontidningen. Får börja fundera på att sluta låsa den snart. Vill egentligen inte ha den olåst men kan ju inte heller stå där en halvtimme varje gång man ska öppna den när det är frost ute.
Jag har kommit in i en trötthets period som håller på att ta kål på mig. Redan vid nio tiden börjar jag gäspa och gäspa, så håller jag på hela dagen. Eftermiddagen är det svårt att hålla ögonen öppna, tur att jag är på jobbet och måste hålla mig vaken. Sen på kvällen när jag ska titta på tv:n så åker ögonen ihop hela tiden. När det sedan är dags att krypa till kojs så är jag pigg som en mört. När jag väl somnar in så sover jag lätt och vaknar hela tiden. Jag bara hatar dessa perioder sömnen inte riktigt vill infinna sig på rätt tid. Jag vet att det går över men jag tycker att perioderna kommer tätare och tätare. Undra hur det ska sluta, jag kanske sitter här en dag och gäspar o gäspar men sömnen vill inte infinna sig. Hemska tanke. Man vill ju inte hamna i samma sits som Elvis eller M. Jackson. Dom kan bara inte haft det lätt. Jag ryser bara jag tänker på vad dom gick igenom för att överhuvudtaget skulle kunna sova, hua mig.
Nej, gott folk nu ska jag fixa mig lite frukost innan det blir dags att ta sig till jobbet. Ha en bra dag.

Inga kommentarer: