måndag 23 februari 2009

Sjukt

I morse hade jag feber och ont i halsen. Så det blev till att stanna hemma från jobbet. Jag börjar bli trött på alla dessa förkylningar. Har nog aldrig varit så mycket sjuk som jag har varit den här hösten och vintern. Undra om det kan bero på att man har blivit äldre. Eller att folk går och jobbar även fast dom är sjuka. På min arbetsplats så går en hel del av personalen till jobbet när dom är sjuka. Kan tänka mig att dom tycker att vi som är hemma är ena riktiga veklingar. Jobbar man med livsmedel så ska man hålla sig hemma när man är sjuk, man måste ju tänka på att man är en smittkälla. Så jag skiter i vad dom tycker, säger dom nåt får man säga till dom vad man tycker om att dom går och jobbar när dom är sjuka. Det är ju äckligt att hantera mat när man står och snorar, hostar ibland alla livsmedel, som folk ska köpa för att äta. Flisan och Sandra var kvar till söndagskvällen. Flisan var riktigt dålig, hög feber, snorig och en hemsk hosta. Vi tror hon har ont i halsen också. Dom skulle gå upp till läkaren idag, så jag får väl veta i kväll hur det gick. I lördags så blev det bowling. Det gick ganska bra, men mot slutet vart jag och Sandra så fnittriga av trötthet. Söndagen satt jag med pappas papper, trodde aldrig att jag skulle bli klar, men nu är jag det. Ska bara posta det, sen är det bara att vänta och se om det blir godkänt. Nej nu ska jag ta en panodil zapp och försöka att sova lite.

Inga kommentarer: