lördag 28 februari 2009

Rocky har fastnat

Så är det lördag igen. Efter en riktigt lång behövlig sovmorgon, sitter jag framför tv:n och tittar på skidor. Damernas 3mil. Man får hålla på Kalla, det är en härlig tjej. Annars så blir det lungt idag. Måste ladda batterierna, känner mig helt slut. Vi skulle egentligen åkt ner till centrumet för att köpa mattor till köket, men tror inte att jag orkar det. Vi såg igår att damerna från Dalarna stod där och sålde sina fina mattor. Dom ska vara där hela helgen. Jag fick syn på ett par mattor som skulle passa i vårt kök. Okej, dom är ganska dyra, men så är det kvalite i dom. Handvävda är dom. Vi köpte mattor till julen av damerna, och är nöjda med dom. Men man skulle behöva mattor som man kan ha till sommarhalvåret. Diskmaskinen fungerar inte, så vi skulle behöva köpa en ny. Men det kan man göra när man inte längre orkar diska för hand. Och det lär väl inte dröja innan man har gjort det, haha. Det är inte klokt vad man vänjer sig med alla tekniska prylar. Gubben sitter uppe vid datorn på övervåningen och spelar på hästar. Han tror att han ska vinna storkovan igen. Vinner han så kommer även jag att vinna, då jag redan har spelat och han har kollat min rad. Han kommer att se till att han har mina hästar plus några till, med på sin kupong. Men i slut tampen så får vi nytta av pengarna bägge två. Jag hör nu att det är kört för Charlotte Kalla. Man får hoppas på att någon norska tar hem segern, då inte Charlotte inte har någon chans. Igår prata jag med yngste sonen, han skulle nog vara ledig hela helgen. Det kan han behöva. Han jobbar alldeles för mycket, men jag förstår att han måste. Det är ju inte gratis att äga en lastbil. Och i dessa tider får man passa på att jobba så länge man kan få körningar. Men samtidigt kan det ju vara roligt att umgås med familjen också. Hans äkta hälft skulle nog behöva lite avlastning, så hon kan göra någonting för sig själv. Det är ganska viktigt att man får lite tid för sig själv. Det behöver inte vara något märkvärdigt, bara det att få sitta och läsa i fred, t.ex. Deras dotter blev 1månad i onsdags. Dom hade besök från Lappland. Hans svärmor och svåger har här.
Gubben och jag har tyckt att våran papegoja Rocky har varit så tyst hela morgonen. Och inte undra på det. Han hade fasnat med en klo, så han hängde med ena foten i taket på buren, stackaren. Vi fick klippa bort en bit av klon, så nu är han igång igen. Ska ta och ringa till vår "privata papegojskötare" så att han får vingklippa och ta klorna under behandling på Rocky. Nu när skidorna är slut ska jag ta och städa åt Rocky. Det tycker han är kul, han följer med i allt man gör och säger "så" för varje moment man gör. Just nu sitter han och tjatar på att "Rocky ska ha mat, vatten". Ibland är han tjatigare än ett barn. Men det är ett fantastiskt sällskap och man har alltid någon att prata med.

Inga kommentarer: