måndag 16 februari 2009

Nu blir detTV

Nu är måndagen snart slut. Helgen har vara så bra så. I lördags skulle vi varit in till stan, men det var så kallt så ingen av oss hade någon lust. Det vart Kungens kurva i stället. Skulle försöka att hitta mattor till vardagsrummet. Som vi också gjorde. Sen var vi in på onoff och hitta våran TV. Vi var bara tvungna att ta den med oss hem. På kvällen kom dottern med familj och hälsa på. Äldsta barnbarnet ville sova över, och självklart fick han det. På söndags morgonen myste vi framför den stora tv:n. I dag var man på jobbet igen. Fortfarande kort med personal. Fattar inte varför dom inte ringer in mer folk. Kanske dom tycker att det blir för dyrt, inte vet jag. Efter middagen, kolla jag lite på comhems hemsida. Var lite intresserad av HD-boxar. Sen ringde jag dit. Det finns två stycken olika, en vanlig, och en som man kan spela in på. Prisskillnaden var 3500 kr, så beslutet var lätt fattat. Nu kommer min dotter bli väldigt överraskad när hon får reda på vilken box "mamsen" valde. Jag valde den som var billigaste. Skulle helst velat ha den inspelningsbara, det fanns en massa finesser på den. Men jag tyckte att 3500 kr kunde man bränna på andra saker, vi ska ju snart åka på kryssning, då kan man behöva pengarna t.ex. Tanten på comhem måste fått sig ett gott skratt efter att ha pratat med mig. Jag undra hur fort vi kunde få hem boxen, hon sa att leveranstiden låg på 3-5 dagar. Har ni tur så får ni den till på fredag sa hon. Eller det kanske inte blir så, förresten ring oss på fredag be att vi gör en paketsökning. Då kan vi se om paketet ligger hos er postutlämnare. Det brukar ju ta en dag extra innan man får avin, sa hon. Yes, tänkte jag. Då kan man få se på HDTV till helgen. Då frågar hon om vi ska ha HD- paketet ( inte boxen utan extra kannalerna) till måndagen. Nej,vrålar jag till, det är lika bra att vi får det till fredagen, i fall att boxen kommer, blir jag tokig om vi inte har HD paketet. Då skrattar hon och säger okej jag förstår. Jag hoppas att ni blir nöjda och att ni får boxen till fredagen, jag ska försöka att skynda på dom lite. Ja det blir vi säkert, bara boxen kommer, svara jag. Hon frågar om hon har uppfattat rätt när det gällde beställningen, ni ska ha largepaketet kvar för 99Kr i månaden i 3 månader sen i fortsättningen till det vanliga priset + HDpaketet. Ja säger jag, samtidigt som jag kommer på att då blir ju boxen mer än gratis. Jag tackar henne flera gånger innan jag lägger på. Förstår inte att det finns så mycket folk som klagar på comhem. Jag har aldrig haft några problem med dem, för det mesta brukar jag alltid få ned vår räkning på något sätt. Och det utan att ens säga något. Nej nu får jag sluta för den här gången.

Inga kommentarer: