lördag 14 februari 2009

Lördagsmorgon

Ja, nu är det redan lördag. Är som vanligt uppe tidigt, har läst DN och funderar på att gå och fixa mig en latte. I går hade vi det kämpigt på jobbet. Som vanligt var vi underbemannade. Mycket folk var det. Det var en kund som frågade efter Monica. Jag tala om att hon slutade i november förra året. Kunden berättade då att hennes mor hade gått bort och att dom hade ett kort på Monicas barn som hade tillhört hennes mor. Då dom inte ville kasta kortet tänkte dom att Monica kanske ville ha det tillbaka. Så jag lova att jag skulle lämna kortet till Monica när vi träffades nästa gång. Efter jobbet prata jag med min dotter och hon berätta att läkarna hade gjort en ny diagnos på hennes dotter. Lill stumpan är den första i världen som har fått den här diagnosen. Den verkar att vara bättre en den förra, får hoppas det. Men dom ska i alla fall gör en ny operation på den andra foten. Jag lider med lill stumpan. Det blir en tuff tid för övriga familjen. Tur att Lill stumpan har en sån snäll och hjälpsam storebror. Senare på kvällen tyckte gubben att vi skulle titta på lite Thailandsresor, och det säger man inte nej till. Vi hitta en del som man kan tänka sig, men det finns en hel del till resor till att kolla in. Det är svårt att veta i vilken del av Thailand man vill åka . Men det är ingen bråska att komma dit. Världen är full av resemål, det är bara att beställa om man nu hittar nåt. Det är nästan samma peng till Kanarieöarna som till Thailand, skiljer på några tusenlappar. Men dom har man igen på fickpengarna. Man får nog sikta in sig på att det inte blir någon resa i år. Kan kanske boka något till nästa år. Jag har köpt en liten Alla hjärtans dag present till världens goaste gubbe. Ska ordna lite frukost till honom, men han får den inte på sängen ( det är överkurs,haha). Han får nöja sig med att få ett paket att öppna till frukosten, de är ju inte var dag man får det. Sen åker vi in till stan.

1 kommentar:

Sandra sa...

ha en trevlig dag inne i stan:)