söndag 8 februari 2009

Ovanligt pigg

I morse var jag uppe tidigt. Kan inte förstå varför man inte kan sova när man är ledig, om det är jobbardag så skulle man kunna sova hur länge som helst. Man får i alla fall en massa tråkiga saker gjorda. Kunde börja kolla igenom pappas papper. Måste göra en årsredovisning för honom. Snacka om att myndigheterna måste gilla papper, dom ska ha kopior på allt. Men det är lika bra att dom får som dom vill annars får man göra om allt igen. Mitt på dagen åkte "gubben" och jag och hälsa på pappa. Han var riktigt pigg. Det är länge sen han var så här pigg. Vi kunde föra riktiga samtal, det är nog över ett år sen han prata så här mycket. Nu har han fått för sig att han ska ut och köpa kläder. Han vill inte förstå att han inte kan fara ut på en shoppingrunda. Även om man talar om att det är lite svårt att som sängliggande följa med och handla. Jag erbjöd mig att åka och handla till honom, om han bara tala om vad han ville ha. Men det tyckte han inte var en bra ide, han kanske var rädd att jag skulle köpa för ungdomliga kläder. Jag försökte med att jag kunde köpa nån tröja, men han ville handla själv. Jag förstår honom, det kan inte vara kul och ligga som han och alltid vara beroende av andra. Men nu är det som det är. Vi prata lite om mamma, jag tror att han börjar fatta att även hon är sjuk. Han ville att hon skulle ta med sig honom hem och blev arg när hon sa att det inte gick. Jag är skit glad att han var så här pigg idag. Hoppas att det håller i sig en längre tid. Efter det for vi hem och fixa mat. Gubben sitter och tittar på hockeyn. Och jag ska nog fortsätta att fylla i årsredovisningen. Den ska vara klar i slutet av månaden, men det lika bra att få det gjort.

Inga kommentarer: