fredag 20 februari 2009

En vanlig fredag, nästan

Passar min dotterdotter, hon ska sova här för andra gången i sitt korta liv. Jag menar utan päronen. Dom är hos näst äldsta dottern och äter middag. Jag tyckte att dom kunde få ha en kväll för sig själva. Det kan dom behöva. Och sen är det roligt att få rå om barnbarnen själva utan att päronen är där och lägger sig i. Lilltjejen kämpade emot sömnen ganska tappert, men fick ge sig till slut. Nu ligger hon och små snarkar. I går fick vi HD-boxen. Snacka om att det blev bra bild. (Fattar inte varför vi inte har skaffat oss det tidigare.) Det värsta är väl att man blir så bortskämd med en sån bra bild, att man inte tycker det är kul att kolla på program utan HD-sändning. Idag såg jag ett program i HD-sändning som handla om Stockholm. Man fick se stan från ovan och det vill jag lova var en upplevelse som jag sent glömmer. Man kan inte tro att det är sant att en TV-bild kan bli så bra. Det känns som man såg det live. Mamma var har en snabbis, med hennes och pappas räkningar. Hon passa på att tvätta bilen nere på macken. För att vara 77år, så är hon ganska hurtig. Undrar bara hur länge till hon kan köra bil och bo kvar i sitt egna hem. Hon har början på alzahiemer. Jag tycker att hon har blivit ganska gaggig och glömsk, den senare tiden. Glömsk har hon i och för sig varit en längre tid, men nu har det blivit mycket värre. I ett samtal kan hon berätta samma sak både en, två, tre eller fyra gånger. Men jag hoppas att det ska dröja många år innan vi måste fixa in henne på något hem. I morgon ska vi äta hemlagade hamburgare och bowla, tycker min dotter. Det är en jätte bra ide för jag har kommit in i en period då jag inte kommer på vad man ska hitta på för mat. Ska också försöka att få tid till att ringa yngste sonen och höra hur det är med dom och lille skrutten. Egentligen skulle vi behöva att åka dit, men det är det där med tiden. Den räcker liksom inte riktigt till. Så är det väl för dom flesta. Nej gott folk, nu får jag avrunda här. Måste nog sova lite,man vet ju inte när tjejen vaknar i morgon.

Inga kommentarer: