måndag 9 februari 2009

Gäääsp. I dag har det varit en gäspig dag. Sov inte så bra i natt. Svettades och frös om vart annat. Sen när man hade somnat in ordentligt var det dax att gå upp. Allt som vanligt på jobbet, inga överaskningar där inte. Men nu är måndagen snart slut, och det innebär en snabb transportsträcka till fredagen. Att komma hem på kvällen och mötas av ett glatt hej från papegojan är aldrig fel. Man känner sig riktigt välkommen. Vår papegoja kan verkligen passa in orden rätt. När det är dax att sova, säger han godnatt, sovgott, ses i morgon. Nu är han lite sur. Han sätter sig alltid och äter samtidigt som oss, men i kväll vart det sent. Jag var tvungen och se på ett vargprogram som gick på tv:n. Jag är helt galen i vargar. Någon gång i framtiden ska jag ner till Kolmården och klappa på dom. Helst innan jag blir femtio år. Läste i nån tidning i dag om nån karl i Värmland som hade varit ute på isen och fiskat. När han var på väg hem fick han se ett par vargar som kom gående på isen. Vargarna fick syn på honom och börja jaga honom. Han sprang in till land och hoppade in i sin bil. På det viset klarade han sig. En expert på vargar som blev tillfrågad om denna händelse, sa att om vargarna skulle ha jagat honom skulle dom också lyckats komma i fatt honom. Så han trodde inte på den berättelsen. Det gör inte jag heller, jag tror mer på att den karln tillhör varghatarna och hittade på historien för att spä på hatet mot vargen. Nog om detta, nu ska jag gå upp och ta fram någon bra bok att läsa. Om man nu orkar att läsa något. Godnatt.

Inga kommentarer: