tisdag 24 februari 2009

Riktigt arg

Idag är jag riktigt arg. Jag blir så trött på idioter som inte kan använda sin energi på att fixa sina egna problem. Istället för att använda den till att bry sig i folk som dom inte ens känner. Plus att dom är så egoistiska både känslomässigt och ekonomiskt, sätter sig själva i första rum, förre sin egen familj. Hur kan man tycka att jobbet är viktigare än sina egna barn? Hur kan man ha mage att lämna sitt sjuka barn på dagis bara för att man inte har lust att vara hemma med barnet, när inte den andra föräldern kan ta hand om barnet på grund av en operation? Att aldrig ta sitt ekonomiska ansvar för barnet och sambon som har varit föräldraledig i över ett år med väldigt dålig ersättning. Och nu sitter och väntar på att få besked om eventuell A-kassa. Hur kan man sitta och räkna ut hur mycket räkningar man ha, dela dom i två delar och säga till sambon att så här mycket ska du betala, när han mycket väl vet att hon inte har någon inkomst. Fan vad jag blir förbannad. Det normala vore vara att den som tjänar mest också får bidra med mest pengar. Har man valt att leva tillsammans och skaffa barn, får man också dra sitt strå till stacken. Även om det betyder att man får försaka en massa saker själv. Ansvaret för sitt barn har man tills det är vuxet, och kan försörja sig själv. Om man varit på fyllan och gjort bort sig, kallat personer för en massa fulla saker och förstört en hel kväll för flera personer. Är det så förnuftigt då, när man nyktrat till, att gå ut med grabbarna och dricka öl? Istället för att ta sig en tankeställare och be dom man har gjort illa om ursäkt. Försöka att ställa allt till rätta. Och att man sen börjar förstå att fanskapet har minne av kvällen och att han låtsas som om inget har hänt, gör saken inte bättre. En sån människa är inte värd mycket. Jag är så besviken, har tyckt väldigt mycket om honom, nu vet jag inte vad jag ska tycka? Får väl låta saken lägga sig, och se vad som händer. Kanske jag ska ta mig ett snack med honom. Men man vill helst inte lägga sig i. Egentligen, varför inte? Så här kan det inte få fortsätta. Nej nu får jag försöka att vila, febern börja att gå upp. Får ta en tablett och lägga mig.

Inga kommentarer: