söndag 8 februari 2009

Då är man igång

Jaha då är man igång. Hade inte kunna tänka mig att jag skulle börja skriva en blogg. Men man ska aldrig säga aldrig. I dag har jag i stort sätt bara suttit framför datorn. Spelat lite på travet, fixat till den här bloggen och chattat med min dotter. Hon har fått halsfluss, så hon behövde nån som tyckte synd om henne. Och det är väl vad vi mammor är till för.


Min "gubbe" är en klippa. Han står för markservicen i dag. Det är inte helt fel. Riktigt härligt faktiskt. Vi brukar för det mesta göra sånt tillsammans. Men ibland får man vara lat och bara göra vad man vill.


Just nu är det hocky på TV:n . I kväll börjar melodifestivalen, den får väl kolla lite på. Inte för att jag tycker att den är så bra. Men det är väl lika bra att titta, så man hänger med i snacket på jobbet. Det är lika dant varje år.


För två veckor sedan fick vår yngste son en dotter. Hon är så söt. Vet inte vem av föräldrarna hon är lik. Hon är släktens nya prinsessa. Det är härligt med dom små. Hon har fortfarande inte fått något namn. Mamman hade tänkt på Saga, men pappan tyckte att man bara tänkte på det hemska som hände i Arboga. Tänk att det ska vara så svårt att hitta på ett namn. Jag är glad att det inte är jag som ska namnge henne.

1 kommentar:

Sandra sa...

ha ha, ja det e därför man har sin mamma.. ingen annan tycker synd om mig... ÄLSKAR dig mamma.... kramar din sandra