torsdag 12 februari 2009

Beslutångest

I dag har man haft en massa tankar om vad man ska göra på semestern och vad som ska hända när jag fyller år. Jag vet att det är långt dit, men det känns inte så. När jag kom hem från jobbet, var jag in på nätet och kolla om det fanns några resor som man kunde tänka sig till sommaren. Men hitta inte något som locka. Jag kände bara att jag fick beslutsångest, så det var bara till att stänga ner. Funderar om jag ska titta om man hittar någon resa till min födelsedag eller om man ska stanna här hemma i Norden. Inte nog med dessa bekymmer, så måste jag komma på något att ge min gubbe när han fyller 60år nu i april. Han önskar sig inget som han kommer på för tillfället. Vad vi ska göra är när han fyller har vi redan bokat. Det blir en kryssning till Helsingfors. Vi har bokat en lyxhytt med egen balkong. Det ska bli roligt. Ingen av oss har varit i Helsingfors. Vi boka en bussresa runt den finska huvudstaden, så vi får se lite av den. Annars har dagen varit som vanligt. Vi testa ett nytt recept på lax. Och det kan jag tala om att det var inte sista gången vi laga den. Det blir en favvo. Ska sätta mig och titta på Knutbymorden innan man kryper till sängs. I morgon är det fredag. Kanske blir det bowling då. Vi har haft det som tradition den senaste månaden. Men först en dag på jobbet.

1 kommentar:

Sandra sa...

ha ha vilka problem du har:( kramar