söndag 30 juni 2013

Tillbaka till vanliga rutiner.

Här sitter jag med en mugg kaffe och njuter av tystnaden. Det är söndag, en arbetsfri dag. Är tillbaka i normala rutiner igen efter mina dagar med barnbarna. Sandra och den lille har fått komma hem från sjukhuset och dom ska vi hälsa på idag. Morfar har ju bara sett den lilla på bild och det är ju inte riktigt samma sak som att se dom små i verkliga livet. Men först ska jag ut och shoppa lite kläder till bebben och jag hittar säkert något till mig också. Skulle behöva en klänning så jag får se om jag hittar en sådan, men det blir väl så att jag kommer hem med en massa annat och ingen klänning.

Nu är det en vecka kvar sen är det semester, en välbehövlig sådan. Sista semestern för gubben, han går i pension direkt efter den. En annan får säkert jobba 13 - 14 år till innan det blir dags att fundera på att få gå i pension. Vet inte vad vi kommer att göra under semestern då det är lite krångel med en del saker angående Bosses pension. Vi hade först tänkt oss en tur till Norge men det ser ut som om vi får strunta i det. Vi får helt enkelt ta dagen som den kommer, men det kanske inte är helt fel det heller.

Här kommer lite flera kort på det nya barnbarnet.



Den här bilden har jag snott från Sandra.




Dom följande bilderna tog jag när vi var på besök på sjukhuset. Visst är han fin?




Här vill han tala om för sin mormor att det får bli slut på allt detta fotograferande. Blixterna är inte så roligt att få i ögonen, haha.


Dags för vägning och blodprov i foten. Mycket ska man stå ut med efter man kommit till världen. Många prover blev det då blodsockret var för lågt efter den dramatiska förlossningen.
 
 

Efter ammningen får jag mera mat  fast då ifrån en medicinkopp. Mycket mat ska jag ha då jag måste få upp blodsockret för att få komma hem till övriga familjen.




Det här är det allra första fotot som min mormor tog på mig på sjukhuset. Hon är helt galen med sina kameror. Det är nästan som hon går till anfall mot en men får väl bjussa henne på en och annan bild. Lika bra att gilla läget för hon kommer nog att fortsätta med dessa hemska kameror.

Nej, nu börjar det bli dags att göra i ordning sig för en shopping tur. Ha en trevlig söndag.

1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

Jättefiiiiiin liten pojke

Kraaaam