tisdag 25 juni 2013

Så är det nu dags.

Så är det äntligen dags för Sandra att födda sitt fjärde barn. Jag ska ta hand om syskonen medans dom är på förlossnigen. Har bäddat till dom och väntar nu på att dom ska levereras. Vattnet har gått men hon har inte så starka värkar men ska in för undersökning. Jag hoppas att dom inte skickar hem henne igen utan att dom hjälper till med värkarna så att lillkillen kommer ut. När jag väntade min son Jonny gick vattnet och jag hade inga värkar alls. Jag fick en massa dropp för att värkarna skulle sättas igång men inget hände, till slut fick dom snitta mig. På den tiden skulle barnet ut om vattnet gått, men som Sandra sa så hade dom sagt till henne att om inte vattnet är gult så skulle man avvakta. Fattar ingenting, hur som helst så är barnbarna snart här. Jag skulle egentligen åkt dit men jag tog ett glas vin till middagen och kan inte köra. Brukar inte dricka vin så här till vardags men vi prövade ett nytt recept på grekisk inspererade biffar och tyckte att vi skulle ta lite vin till. Så typiskt att lillkillen då vill komma till världen. Imorgon får jag ringa till försäkringskassan och ta ut vård av barn. Det är ju ett tag sen jag gjorde nåt sånt så det ska bli roligt att se hur jag klarar det. Så tidigt som möjligt måste jag ringa jobbet och förklara det hela, så dom kanske hinner få in en ersättare. Dom kommer väl börja undra när jag säger att jag måste vabba, haha.

Nu har dom kommit och vi ska försöka att sova, barna somnar nog om ganska fort men det blir värre för mig.

God natt.

Inga kommentarer: