söndag 23 juni 2013

Filminspelning.

I onsdags var det filminspelning på jobbet, Colin Nutleys nya film Medicinen skulle ha med några scener från vår butik. Det blev en dag som var helt upp och nedvänd, men roligt var det. Camilla, en arbetskompis gjorde debut i filmvärlden, en lyckad sådan enligt Herr Nutley själv. Hela filmteamet var hur trevliga som helst. Dom flesta kom fram och tog i handen och presenterade sig, det är sånt jag gillar, hahaha. Inspelningsledaren frågade mig om jag ville ha en mugg med kaffe, men då jag satt i kassan så kunde jag givetvis inte tacka ja. Med statisterna och filmteamet var dom omkring 30st så när dom kom upp till kassan för att filma in en scen så blev det trångt. Det var personal, kunder, filmfolk, skådisar och en massa utrustning. Jag tänkte inte på att ta med mig min kamera så jag fick nöja mig med iPhonen. Inte dom allra bästa bilderna blev det men det är i alla fall ett minne och man ser ju vilka som är med.







 
När dom var färdiga med inspelningen så gick Colin Nutley runt och tackade oss för ett gott jobb som han sa. Även filmkillarna kom fram och tackade. Jag vet inte vad jag hade väntat mig men inte var det att dom hade så mycket hyfs att dom skulle gå runt till personalen och hälsa och sedan efteråt komma och tacka oss. När jag sent om sider fick gå på fika kom en tjej in på lagret och frågade efter en av cheferna, då hon redan hade åkt hem sa tjejen  till mig att hela filmteamet hälsade och tackade för ett bra jobb, dom var helnöjda med oss.
 

Inga kommentarer: