måndag 10 juni 2013

Nu tar vi nya tag.

Felicia har åkt hem och här är det ganska tyst, ingen som underhåller en med en massa frågor och berättelser. I morgon är det dags att börja jobba igen, har fem dagars jobb framför mig. Kan vara skönt att få annat att tänka på. Gårdagens besök av svärmor har gjort att jag har varit helt slut idag. Har nu beställt hem en del häften till Bosse om Alzheimers och råd om hur man ska ta patienterna och deras problem. Vi får väl se vad det ger, tror i alla fall att det är nyttigt för Bosse att läsa om sjukdomen så han förstår vad vi kan vänta oss med tanterna i framtiden.

Vilket hemskt väder vi har haft idag, sol, regn, sol, åska och regn, lite sol igen, så ha det hållit på hela dagen. Nu får det vara nog med detta regn, jag vill ha sol och värme. Om mindre en två veckor har vi midsommaren här och då vore det inte helt fel med högsommar värme. Givetvis ska det vara en stor sol också. Det vore väl inte för mycket begärt efter den långa vintern vi haft. Men det är väl bara att gilla läget, vilket väder det än blir. Man får göra det bästa av situationen helt enkelt. Jag håller i alla fall tummar och tår på att vi får ett vackert väder.

Nu ska jag ta mig ett par huvudvärks tabletter och lägga mig ner framför tv:n. Den sista tiden har jag haft huvudvärk till och från och gårdagen har ju inte precis gjort den bättre. Man kan säga att jag inte kan glömma att jag har ett huvud överst på kroppen.

Inga kommentarer: