onsdag 12 juni 2013

Onsdag.

Har precis pratat med min mamma. Tänk att efter söndagens pärs så lät hon helt frisk, jag märkte inte så mycket av att hon upprepa sig. Riktigt trevligt att prata med henne. Hon kom ihåg ett samtal vi hade för över tre veckor sedan. Annars brukar hon inte komma ihåg vad vi pratat om gången innan. Undra om det kan vara så att hon bara inte vill komma ihåg eller bara inte lyssnar helt enkelt. Det kan ju vara så att hon är inne i en bra period. Hur det är med det kommer jag snart få se. Hon har fått en par räkningar som hon tänkt att åka buss hem till oss så att vi slapp åka och hämta dom. Jag sa till henne att hon kunde glömma det där med att ta buss till oss då det är ett bussbyte och att hon inte vet vart hon ska kliva av om hon nu kommer på rätt buss. Jag får åka ner till henne på söndag och då ska det bli kul att se om hon fortfarande är så klar i huvudet som hon var idag. Jag fick lova henne att jag skulle ringa henne på söndags morgonen om det var fint väder, för hon brukar ta långa promenader på förmiddagen. Hon brukar vara borta 2-3 timmar. Regnar det på söndag så behövde jag inte ringa för då skulle hon inte ut överhuvudtaget. Vidare säger hon att om jag hellre vill komma på morgonen så fungerar det med. Det är inte livsviktigt att promenera. Det är inte ofta numera som jag har ett så bra samtal med mamsen. Man får suga på den karamellen så länge det varar.

Blommorna ute på altanerna vill nog ha en skvätt vatten så jag ska gå ut och ge dom det innan jag ska gå och lägga mig. Hoppas på att solen skiner i morgonbitti för då kan jag ta mig en promenad ner till tåget. Jag gjorde det i morse med stavarna. Det där med stavgång ner till tåget var inte så bra så jag lämna stavarna på jobbet och ska fortsätta mina morgon promenader utan. Stavarna kan jag använda när jag inte har tider att passa. Lite crosstraining har jag även hunnit med. Helt nöjd med första dagen.

Ha en fortsatt bra onsdags kväll.

1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

Tappade nästan andan, när jag läste att din mamma tänkte åka buss. Blir du inte orolig när hon är ute och promenerar?? tänk om hon går bort sej. Men hon kanske inte är så virrig, utan att hon hittar hem. Är det så att hon mera glömmer bort vad hon pratat om osv. Ja, det är inte lätt, måste vara en oro att ha två små gummor som virrar till det ibland.

Kram