söndag 16 juni 2013

Ett bra slut på denna vecka.

Något sommar väder att prata om har vi inte. Regn och sol om vartannat, inte undra på att man är så trött. Idag åkte Sandra, Emilia och jag ner till Sorunda o hälsa på. Först åkte vi till kyrkogården för att titta till pappa. direkt därifrån for vi hem till mamma. Fikade ut på hennes altan, hann precis fika färdig när det börja blåsa upp ordentligt, det var helt svart på himmelen. Något regn blev det inte, konstigt nog. Efter en trevlig pratstund gick vi in och fortsatte att prata om ditten o datten. Emilia fick se en foto av mig när jag var en månad gammal, men hon trodde inte att det var jag utan att det var en baby. Inte lätt att förstå att mormor har varit så liten och söt, hahahaha.

Väl hemma igen sattes grillen igång, korv och bröd slinker alltid ner. Sandra som äter för två smällde i sig sex korvar. Hon har nog missuppfattat det där med att äta för två. Jag undrar hur hon fick plats med sex korvar med bröd, det kan ju inte vara så mycket plats kvar i magen då pojken tar en stor del av utrymmet. Sen tog vi glass till efterrätt, mums.

Nu halvligger jag i soffan och orkar inte göra något ansträngande. Men det är ju söndag och det står i bibeln att det är en vilodag och det måste vara det bästa som står i den boken. Måste samla krafter till veckans fyra arbetsdagar, är sen ledig i fyra hela dagar. På fredag är det midsommar och vi har inga planer på vad vi ska göra. Blir det fint väder kanske vi tar oss till Hågelby parken och kollar in vad som händer där. Just midsommaren så måste det vara ett vackert väder, då ska man vara ute till långt in på små timmarna, men det gäller inte mig för jag orkar nog inte hålla min ögon öppna så länge.

Jag hade 7 rätt på V75:an igår men det hade nog halva Sverige med för utdelningen blev endast 80 kronor. Jackpott på 6 och 5 rätt gjorde att jag inte fick ett ruttet öre för mina 12 sexor och 51 femmor. Till och med Bosses kompis lyckades få 7 rätt, han som bara spelar för att få dom stora pengarna. Man får vara glad att man får tillbaka insatsen.

Nu slutar jag för mina ögon vill inte vara med längre och jag gör dom till viljes. Ha ett bra slut på denna vecka.

Inga kommentarer: