måndag 16 november 2009

Snart dags att boka resa till sommaren.

Sitter med mina fötter i ett härligt fotbad och längtar till sommaren. Vi måste snart boka resan. Men innan vi gör det måste jag snacka med barna och höra vilka som vill följa med. Jag har kollat in lite på olika hotell och det är många som har börjat att boka. Så ska man ha ett bra läge och hotell med bra priser får man nog boka vilken dag som helst. Vi är vana vid att boka så här tidigt. Enda gången som vi boka sent var i somras och vi hade tur då. Men den turen tror jag inte håller i sig. Vi vill veta att vi kommer bo bra och har ett hyggligt läge. Priserna skiljer sig inte mycket så man tjänar inte så mycket på att vänta till sista minuten. Annat var det för en så där fem år sen då kunde man göra klipp. Men den tiden är förbi. Och jag och Bosse vill veta exakt var vi ska bo när vi är på semester. Extra viktigt är det nu när Liam ska med. Det måste vara ett ställe som är barnvänligt. Och ska dom andra med måste det finnas en babypool så att småttingarna kan bada dom med. Sen tror jag att man ska försöka att se till att man inte hamnar mitt i smeten, så att barna får störd nattsömn. Ja det finns en hel del att tänka på. Men allt löser sig, bara man sätter fart med planeringen.

Inga kommentarer: