fredag 20 november 2009

Alla sover.

Klockan är snart halv elva och denna fredag är över. Barnbarna sover. Liam somna först, han slängde in handduken kvart över nio. Felicia höll sig vaken till kvart i tio. Bosse gick och la sig för tio minuter sen. Bara jag som inte kan sova. Ska försöka om ett litet tag. Jag har ont i nacken så jag måste hitta ett bra läge att ligga på.
Liam är för gullig. När vi satt och åt middag så säger han "det är nog inte många barn som har en sån bra mormor som vi har". Det värmer ett gammalt hjärta som mitt.
Jag fick den stora äran att passa Felicias docka medans hon och Liam tog sig en svängom. Sen blev det läsk och snacks framför TV:n. Vi har haft en rolig kväll tillsammans. Nu gäller det bara att jag får sova några timmar så jag orkar med morgonen. Barna vaknar säker tidigt. Har jag tur så sover dom fram till åtta och då hinner jag att ta mig en latte och läsa DN för mig själv. När dom väl har vaknat finns det ingen tid till att sitta och läsa tidningen.
Jag ska nu försöka att lägga mig. Om jag inte somnar så får jag i alla fall vila.

Inga kommentarer: