söndag 29 november 2009

En trevlig lördag.

Nu sitter jag här igen. Det går bara inte att sova när man är ledig. För att Bosse ska så sova lite så är det bäst att sitta med datorn och inte fara omkring så mycket. För börjar jag röja runt för mycket tar Rocky det som att det är dags för hans visselrepotoar. Om det sker kan ingen sova.
Vi var till Gustavsberg igår. Vi träffa Helena och Ebba i centrumet. Ebba som satt i sin vagn titta nyfiket på oss. Men hon var inte blyg. Vi knalla runt och gjorde en massa bra köp. Fyra vinglas och en såstermos som det var 20% nedsatt på deras redan billiga priser. Skulle jag köpt sakerna på t.ex duka att jag fått betala 750 kronor mer. Det är sånt som gör en glad. Det är som Jonny säger att åker man till Gustavsberg tjänar man en masa pengar,hahaha. Sen kolla vi efter om det fanns porslin till våran matservis som vi kunde komplettera med. Den här gången var det dåligt med det. Men vi köpte en ny pepparkvarn och en potatisskalare som jag hoppas går att skala med. Även ett blåbär/vanilj te som lukta sjukt gott fick vi med oss. Sen var vi in på en retro butik så att Bosse kunde få sig en nostalgitripp.
Helena, jag och Ebba tog oss en promenad hem till dom. När Jonny kom hem bjöds vi på god mat. Jag som har varit orolig för att Ebba skulle vara lite blyg och inte vilja att man bar på henne, har varit det i onödan. Lilltjejen kröp flera gånger fram till en och tog tag i benen och reste sig för att man skulle ta upp henne. Sandra var inte med så nu kunde jag ha Ebba nästan helt för mig själv,hihi.
När det var dags för travet på TV:n, åkte Bosses spelblad fram. Vad tror ni Ebba gjorde. Givetvis skulle hon ha pennan och spelbladet. Liam och Felicia har fått en rival om detta spelblad. Tänk er tre ungar som sitter med en varsina pennor och rosa spelbladet framför TV:n och kollar hästar. Vilken syn det skulle vara. Barn är bara för härliga.
Vi titta på Robinson innan vi for hem. Trötta som vi var blev det sängen som gällde.
Nu på morgonen kom jag på att mitt insulin och tabletter blev kvar i Gustavsberg. Som tur är har jag mer här hemma, så det är ingen panik.

Inga kommentarer: