söndag 15 november 2009

För mycket hästar.

Vakna för en timme sen av att grannens hund skällde. Jag sov så skönt och hade nog kunnat sovit ett tag till. Sigge som hunden heter brukar inte skälla vid den här tiden. Det är mest på dagarna man kan höra honom. Så det var nog därför jag vakna, brukar annars inte vakna av ljud. För några helger sen hade grannarna lämnat Sigge ensam hemma och då skällde han hela natten. Det blev tyst då och då, men så fort det var någon som gick utanför eller körde förbi med bil blev det ett herrans liv. Sigge är inte van att vara ensam hemma. Det var nog första gången han var det.

Igår, efter att jag hade fått in veckans vinnarrad så fick jag upp varning på att det fanns trojanska hästar i datorn. Jag fick panik, försökte att få bort dom, men det gick inte att göra något med datorn. Slänger mig på telefon för att få tag på Sandra, men hon var på jobbet så henne fick jag inte tag på. Försökte med Mille men han var inte anträffbar. Jag skickade ett sms till Sandra, det hände inget. Till slut fick jag i Sandra och hon lova att säga till Mille att jag var i stort behov av honom. Kollade datorn igen, nu kunde jag i alla fall öppna antivirus programmet och börja göra en virus kontroll. Många timmar senare är kontrollen färdig och den visa att det inte fanns virus i datorn. Mille och Sandra kom strax efter det. Mille körde något annat program och när det var klart visa det att det programmet hade tagit bort över 120 olika okända saker, måste ha varit dom trojanska hästarna. Men det lär väl visa sig. Jag har i alla fall inte fått något nytt meddelande. Jag tycker att det räcker med travhästar i datorn. Dom vet man var man har och det är ingen större fara med dom.

Inga kommentarer: