lördag 28 november 2009

Ingen bra fredag.

Veckans fredag var inte min dag. Mycket strul på jobbet. När det sen var dags för kafferast gick jag och satte på kaffet. Medans kaffet skulle bli klart plocka jag ihop lite käk som vi skulle ha till middagen. Betala varorna och knalla in i lunchrummet för att ta mig en mugg uppiggande kaffe, till min stora besvikelse så hade det inte hänt något med kaffebryggaren. Först trodde jag att jag glömt att starta den, men så var inte fallet. Den hade slutat att fungera helt enkelt. Konstatera att jag fick klara mig utan kaffe. När jag kom hem så hade värdebeviset på spökmiddagen kommit. Glad i hågen gick jag till datorn för att boka en tid. Nästa besvikelse, det var fullt på dom tider som fanns. Jag är tvungen att ringa för att ställa oss i en väntelista och jag som hatar att vänta. När jag ändå var igång så tyckte Bosse att vi skulle boka Buddy Holly med Brolle. Sagt och gjort, hitta ett bra datum och det var bara att boka. Då börja Bosse surra om att vi kanske skulle kolla upp om det gick att boka Jerry Williams istället. Han hade sett en annons i metro om middag och show med honom. Hitta en show med Jerry på tyrol i januari, men Bosse sa att det var på något annat ställe som showen skulle vara. Han kom givetvis inte ihåg vart. Jag tror inte att han spelar på olika ställen, men Bosse är envis. Så han skulle se om han hitta annonsen igen. Jag menar att det måste vara på tyrol för han hade spelningar hela januari och gick in i februari även där var han på tyrol. Det fanns inga andra uppgifter om att han har andra spelningar. Hur som helst var det bara att lägga ner bokningen. Får återkomma med det när Bosse har hitta sin annons. Brolle har vi sett så det är inte så viktigt. Jerry har jag sett förrut och det gav mersmak.

Inga kommentarer: