söndag 12 juni 2011

Söndag igen!!

Efter en grå och mulen söndagmorgon har solen varit framme hela eftermiddagen. Vi har varit på Maxi och handlat lite. Jag vet inte hur längesen vi var där. Köpte mig en ny vattenkanna som jag ska ha inomhus. Bosse överraska mig med att köpa sig en bok. Jag stod bara och gapa. Hahaha, måste ha sett roligt ut. Jag är ju inte precis van vid att han köper böcker, det brukar vara jag som står för bok-köpen.

I fredags köpte jag en fönsterputsmaskin. Inget dåligt köp, vill jag säga. Fönstrena har aldrig varit så fina som dom är nu. Och fort går det att putsa av fönstrena. Tydligen så är inte jag den enda som köpt maskinen, killen nere på järnaffären berätta att folk är som galna i dessa maskiner. Kan tro det, då det blev så bra resultat och det utan större ansträngning.

Igår grillade vi och Flisan och jag gjorde en sommartårta med jordgubbar. Tårtan blev en succé, Sandra åt minst tre bitar. Det är tur att hon är inne på bantningsvängen annars hade vi andra inte fått smakat, hahaha. Vi hade en riktig trevlig dag. Vi fick se hur somliga uppfostrar sina barn. Det var en liten tjej i 3-års åldern som hade försvunnit från området. Mamma gick runt och ropa på barnet, men fick inget svar. Till slut ringde hon barnets pappa som kom körandes in med bilen, samtidigt dök tjejen upp. Pappan var så förbannad så han slår till dottern ordentligt, slänger sedan in henne i bilen. Gör sen en rivstart, kör 20 meter för att sedan slänga in ungen i deras bostad. Mamman stod kvar och tittade på oss. Hon visste inte på vilket ben hon skulle stå. Efter ett tag gick hon sakta hemåt. Kan tala om att föräldraparet inte är svenskar och pappan är av det typen som mordhotar folk som lägger sig i. Egentligen borde vi ringt till polisen, men med vetskapen att pappan är fullt kapabel till att göra livet surt för en så lät vi bli. Har efter det har haft många tankar på deras dotter, lite ågren att vi inte kontakta polisen har jag. Det är inte första gången han slår dottern på offentlig plats. Hade jag varit mamman så hade jag bett karln att dra åt helvete, tagit barnet med mig och lämnat honom för gott. Men det är väl så, att hon då drar skam över familjen och risken är att hon får sätta livet till. Jag fattar mig inte på vissa kulturer.

Nu ska vi grilla hamburgare till middagen. Ha en trevlig söndagskväll.

Inga kommentarer: