måndag 6 juni 2011

Fint väder och nationaldag!!

Nationaldagen idag blir en dag med vackert väder. Vi har redan +20,6 i skuggan så varmt kommer det bli. Vi ska åka och köpa lite plantor nu på morgonen sen blir det trädgårdsarbete på eftermiddagen. Jag vill ha ett par blåbärsplantor på baksidan så det är det första jag ska titta på. Kanske slinker det med med lite perenner också.

Grillen ska vi tända på, funderar om vi inte ska grilla lax. Färsk potatis, grillad lax och romsås är aldrig fel. Tycker att det skulle passa bra med norsk lax på Sveriges nationaldag, hahahaha.

Annars kommer det nog inte hände så mycket mer den här dagen. Här i Sverige firas inte nationaldagen som den 17 maj i Norge görs. Lite tråkigt faktiskt. Visst har vi stockholmare skansen men inget som jag kan tänka mig att åka till. Man ser nog det firandet bättre på TV:n om man är intresserad. Men jag njuter nog hellre ute i vår trädgård med en mugg kaffe. Så tråkig är jag.

Ha en bra dag. Ut och njut i det vackra vädret medans det går man vet aldrig när sommarens regnperiod är här.

Inga kommentarer: