söndag 5 juni 2011

Godmorgon.

Vår morgontidning kom sent idag. Jag hörde hur det smällde till i brevlådan strax efter klockan sju. Gick ett par minuter senare ut för att se om det kanske var tidningen som kom. Väl där ute kom en bil körande och det var tidningsbudet, han stanna till och sa att han kört vilse i vårt område och nu var han tvungen att köra ett varv till och titta om alla hade fått sin tidning. Han kunde dålig svenska så det var lite svårt att förstå vad han sa. Konstantera i mitt inre att han måste ha sämre lokalsinne än mig, för jag kan inte fatta hur man lyckas köra vilse i vårt lilla område, hahahahaha. Inte undra på att tidningen kommer sent om killen måste åka ett extra varv för att kolla i brevlådorna om det ligger en tidning där,hahahaha. Jag var lite sur tidigare på morgonen på grund av att tidningen inte låg i brevlådan när jag var ut och tittade. Min surhet försvann med tidningskillens förklaring. Byttes ut mot ett gott skratt. Ska nu sätta på kaffe ( om jag nu inte går vilse) och njuta av lugnet och prasslet av tidningspapper. Morgonen är räddad!

Inga kommentarer: