tisdag 14 juni 2011

Låter vattenkannan stå.

Ikväll behöver jag inte vattna mina blommer i rabatter och krukor. Inte heller behöver jag rensa i häcken. Vilken slappar kväll jag ska ha. Men jag hade hellre varit ute i sol och värme och jobbat i vår trädgård än att sitta inne och höra smattret utanför våra fönster. Jag är lite rädd att regnet blir hängande kvar över oss som det brukar göra när det väl börjar regna. En sån där typisk svensk sommar med en massa regn och en o annan soldag. Ja, ni vet säkert vad jag menar. En sån sommar vill jag inte ha.

Nästa vecka är det midsommar och vi har inte planerat något. Hoppas våra mödrar har planerat deras midsommarafton. Jag känner inte för att fira med dom, men samtidigt vill man ju inte att dom ska sitta ensamma. Man kan ju alltid önska att någon av våra syskon tar hand om tanterna detta år.

Nu är det fina raggarbilar på TV:n. Ett program om svenska raggare, lite kul kan jag tycka.  Så jag avslutar för denna gången.

Inga kommentarer: