torsdag 30 juni 2011

Bor vi i en bastu??

Nu har vi hett här i vårt hus. Svetten rinner även om man sitter still. Vågar inte tänka på hur det är på övervåningen. Får ställa in sig på en jobbig natt. Vi ska inte klaga, för vi vill ju ha sol och värme.

I morgon ska Rocky bokas in på sitt semesterboende. Skulle vara bra om vi kan lämna honom redan nästa fredag för då kan vi åka i slutet av nästa vecka.Vi vill starta vid tre-tiden på söndagsmorgonen så vi hinner med någon av morgonfärjerna i Norge. Vi brukar ta färjan över Oslofjorden så vi slipper åka igenom Oslo. Sen är det skönt att kunna strecka på benen och få i sig lite föda innan sista etappen ska köras. Det ska bli riktigt roligt att åka till Sandöya igen. Hoppas körbärsträdet finns kvar. I det trädet satt man som barn och åt körbär. Det kommer jag inte göra den här gången, har blivit för stor för det. Men körbär gillar jag forfarande så det slinker nog ner en hel del bär i min mage.

Ska ställa mig i en kall dusch nu och kyla ner mig. Kanske jag hinner somna innan svetten börja rinna igen. Godnatt gott folk och sov så gott.

Inga kommentarer: